Ads 468x60px

Google Website Translator Gadget

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Η επανάσταση της μπύρας

Η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία πηγαίνει την μπύρα του Ομήρου στην Αυστραλία

Αν και μικρή στο μέγεθος, η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία κάνει μεγάλο θόρυβο σε όλο τον κόσμο παρουσιάζοντας καινοτόμα προϊόντα, όπως η μπύρα Ionian Epos η οποία είναι εμπνευσμένη από μια αναφορά του Ομήρου για τον κρίθινο οίνο που διέθετε ο βασιλιάς Αλκίνοος των Φαιάκων. Με τη συγκεκριμένη μπύρα, που κυκλοφόρησε το 2011 η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία θα προχωρήσει το φετινό χειμώνα για πρώτη φορά σε οργανωμένες εξαγωγές και μάλιστα στην μακρινή Αυστραλία. Και λέμε οργανωμένες γιατί η εταιρεία διαθέτει ήδη τις μπύρες της σε ιδιώτες σε όλο τον κόσμο, που είτε τη μαθαίνουν ως τουρίστες στη διάρκεια των διακοπών τους στην Κέρκυρα είτε την ανακαλύπτουν στο διαδίκτυο.

Όπως τονίζει στη Voria.gr ο εμπνευστής και επικεφαλής της εταιρείας Σπύρος Καλούδης η Ionian Epos έχει κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου, καθώς 2.800 χρόνια μετά την πρώτη αναφορά του Ομήρου δημιουργήθηκε μια μοναδική μπίρα διπλής ζύμωσης, με περιεκτικότητα 7,5% αλκοόλ. Παρασκευάζεται με τις καλύτερες ποικιλίες κριθαριών, λυκίσκων, μαγιάς και αγνού μελιού ανθέων, χωρίς την προσθήκη συντηρητικών, ζάχαρης ή άλλων πρόσθετων. Την επιτυχία της Ionian Epos θέλει να επαναλάβει η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία με μια νέα μπύρα, που θα είναι μοναδική στην παγκόσμια αγορά και θα κυκλοφορήσει στις αρχές Μαΐου.

Ο κ.Καλούδης εμπνεύστηκε την ιδέα της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας και την υλοποίησε το 2009 μαζί με άλλους λάτρεις της μπύρας με στόχο να βάλει το δικό του λιθαράκι σε μια επανάσταση της μπύρας στην Ελλάδα. «Πίστευα και πιστεύω ακόμη ότι είναι ντροπή οι τουρίστες, οι Γερμανοί, οι Άγγλοι και οι Ολλανδοί να μην βρίσκουν τοπικές μπύρες στην Ελλάδα. Τα τοπικά προϊόντα ενδυναμώνουν την ταυτότητα μιας περιοχής. Η Κέρκυρα χρειαζόταν ένα προϊόν με ισχυρή ταυτότητα. Είμαστε υπερήφανοι που το παράγουμε και εισπράττουμε καθημερινά από τον ξένο καταναλωτή μπράβο», αναφέρει ο κ.Καλούδης προσθέτοντας ότι η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία αγκαλιάστηκε από την αρχή από το νησί.

Η επένδυση για τον εξοπλισμό του χειροποίητου ζυθοποιείου στον Αρίλλα, ένα μικρό χωριό της Βόρειας Κέρκυρας ξεπέρασε το 1 εκατ.ευρώ και ενισχύθηκε από τον αναπτυξιακό νόμο. Η παραγωγική δυναμικότητα του ζυθοποιείου είναι περίπου 60 τόνους/μήνα, όριο που αναμένεται να το φθάσει εφέτος η εταιρεία. Το 2011 η παραγωγή έφθασε τα 2.500 εκατόλιτρα ή 600.000 μικρές φιάλες και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2012. Λόγω της μικρής παραγωγής οι μπύρες της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας διανέμονται εκτός από την αγορά της Κέρκυρας μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία έπιασε σε τζίρο τις 400.000 ευρώ το 2011, αναμένει να παρουσιάσει για πρώτη φορά κέρδη το 2012 και απασχολεί σε εποχιακή βάση επτά εργαζόμενους.

«Δεν μας ενδιαφέρει να μεγαλώσουμε, αλλά να δημιουργηθούν και άλλες μικροζυθοποιίες στην Ελλάδα, ώστε να αναπτυχθεί ο κλάδος και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Αυτό δεν μπορεί να γίνει όσο η ελληνική νομοθεσία είναι εχθρική για τις μικροζυθοποιίες και θυμίζει Ζιμπάμπουε», υπογραμμίζει ο κ.Καλούδης, ο οποίος σημειώνει ότι «είναι μονόδρομος για την Ελλάδα να παράγει και πρέπει με κάθε τρόπο η πολιτεία να διευκολύνει τους Έλληνες που θέλουν να παράγουν».

Η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία διαθέτει δύο ale, αφροζυμωτές μπύρες με την ετικέτα «Corfu Beer»: τη Real Ale Special (ξανθοκόκκινη με φρουτώδες άρωμα) και τη Real Ale Bitter (καστανόχρωμα με ελαφρά πικρή γεύση). Μάλιστα, είναι η μοναδική ζυθοποία που παράγει Real Ale στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επίσης, κυκλοφορεί τρεις μπύρες με την ετικέτα Ionian: την ξανθιά Royal Ionian που βασίζεται σε παλιά τσέχικη συνταγή, την φρέσκια lager Ionian Gold και την Ionian Epos. «Επιμένουμε στη φιλοσοφία του φρέσκου, όλες μας οι μπύρες διακινούνται με ψυγεία και φυλάσσονται σε ψυγεία. Μας αρέσει να είμαστε μια ανατρεπτική εταιρεία», εξηγεί ο κ.Καλούδης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.