Μια από τις πιο έγκυρες εφημερίδες διαφημίζει την Ελλάδα
Ο δημοσιογράφος Jon Henley κάνει ένα εκτενές ρεπορτάζ για την Ελλάδα στο πλαίσιο του αφιερώματος "Η Ευρώπη στα όρια της φτώχειας". Ζητώντας από τους αναγνώστες να του στείλουν τις ιστορίες και τις απόψεις τους, παρουσιάζει, σε χθεσινό του άρθρο, την πρωτοβουλία Up Greek Tourism, δημιούργημα τριών ελλήνων με στόχο την προβολή της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό στον καιρό της κρίσης.
Παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την ιδιωτική πρωτοβουλία, δίνει έμφαση στην αποφασιστικότητα των τριών πολιτών να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και στην αποτελεσματικότητα της σκέψης όταν περνά σε πράξη. Η συντονισμένη κινητοποίηση δυνάμεων για την υποστήριξη ενός από τους σημαντικότερους τομείς οικονομικής δραστηριότητας της Ελλάδας ήταν και η πειστικότερη απόδειξη για να μετατραπεί μια από τις προτάσεις των δημιουργών: "Η Ελλάδα είναι ένας όμορφος και ασφαλής τουριστικός προορισμός" σε τίτλο του άρθρου "Η Ελλάδα: παραμένει ένας όμορφος και ασφαλής τουριστικός προορισμός".
The Guardian: Greece on the breadline: 'still a beautiful and safe holiday destination'
Jon Henley learns about a trio who decided to take matters into their own hands and set up an initiative to promote tourism
Maintaining Greece's "heavy industry"
Self-help initiatives are not confined to Greeks within Greece. Yorgos Kleivokiotis, Onic Palandjian and Stathis Haikalis write to tell me about Up Greek Tourism, a private initiative aimed at promoting Greece as a holiday destination through the current crisis.
Πηγή: http://www.guardian.co.uk/world/blog/2012/mar/14/greece-breadline-series-tourism
"While the government is trying to find solutions, individuals, can't wait. We need to take matters into our own hands," said Palandjian. Kleivokiotis said the trio all had day jobs and had chosen tourism as the focus of their efforts because it was "the 'heavy industry' of Greece": tourism accounts for about 15% of Greece's GDP and employs roughly a fifth of the country's 4m workforce. In 20 days, using mainly Facebook and Twitter the three raised more than $20,000 from some 330 private individuals, half of them outside Greece in countries including Australia, Bulgaria, Cyprus, France, Germany, Italy, Russia, Singapore, Spain, Switzerland, the UAE, US and UK. The money will be spent on an electronic billboard display that will go up in Times Square, New York, on March 23 for 30 days, reminding the American public that regardless of its economic situation, Greece is "a beautiful and safe holiday destination", Kleivokiotis said.
Πηγή: http://www.guardian.co.uk/world/blog/2012/mar/14/greece-breadline-series-tourismΠηγή: http://www.guardian.co.uk/world/blog/2012/mar/14/greece-breadline-series-tourism
"While the government is trying to find solutions, individuals, can't wait. We need to take matters into our own hands," said Palandjian. Kleivokiotis said the trio all had day jobs and had chosen tourism as the focus of their efforts because it was "the 'heavy industry' of Greece": tourism accounts for about 15% of Greece's GDP and employs roughly a fifth of the country's 4m workforce. In 20 days, using mainly Facebook and Twitter the three raised more than $20,000 from some 330 private individuals, half of them outside Greece in countries including Australia, Bulgaria, Cyprus, France, Germany, Italy, Russia, Singapore, Spain, Switzerland, the UAE, US and UK. The money will be spent on an electronic billboard display that will go up in Times Square, New York, on March 23 for 30 days, reminding the American public that regardless of its economic situation, Greece is "a beautiful and safe holiday destination", Kleivokiotis said.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.