Ads 468x60px

Google Website Translator Gadget

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Έκθεση ζωγραφικής του Μπάμπη Πυλαρινού στο Παρίσι

"Paradise Now!..."

Ο Μπάμπης Πυλαρινός εκθέτει τα έργα του με τον τίτλο "Paradise Now! Contes Modernes" στη Galerie 59Rivoli, 6 - 18 Μαρτίου. Ο φωτεινός και ελκυστικός κόσμος της φαντασίας του ταξιδεύει για λίγες μέρες από το εργαστήριο αγιογραφίας-ζωγραφικής της Αθήνας, στην πλατεία Μητροπόλεως, στο εξωτερικό.

Ο τίτλος της έκθεσης, αν και επιλέχθηκε μήνες πριν, λαμβάνει σήμερα μοναδικές διαστάσεις, καθώς κανείς δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει το μέγεθος της οικονομικής και της πολιτικής καταστροφής στην Ελλάδα, που σηματοδότησε την αρχή μιας σοβαρότατης κρίσης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επομένως επικαλούμαστε τον παράδεισο εδώ και τώρα; Αυτός ο τίτλος, που ακούγεται σαν προσταγή, μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μια πολιτική απαίτηση, μια αξίωση, μια επείγουσα ανάγκη να συνεχίσουμε να πιστεύουμε ή ακόμα και στην επιθυμία να συνεχίσουμε να πιστεύουμε…

Γιατί όπως φαίνεται, έχουμε ελάχιστες μαρτυρίες για τον τρόπο ζωής των Ελλήνων, την καθημερινότητά τους, την άγνωστη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα τους. Ο Μπάμπης Πυλαρινός δεν είναι από τους καλλιτέχνες που ζουν απομονωμένοι σε ένα προνομιακό περιβάλλον. Ζει στην Αθήνα, στην καρδιά αυτού του κόσμου που μαστίζεται από την κρίση, και η καλλιτεχνική του ευαισθησία τον καθιστά χωρίς αμφιβολία έναν άνθρωπο των καιρών του. Πώς αντιδρά ένας Έλληνας καλλιτέχνης σε αυτήν τη στιγμή, σε αυτήν την πλέον αναγκαία αναζήτηση για έναν κόσμο άλλο, διαφορετικό; Το έργο του, μέσα στην απλότητα και την ευαισθησία του, μπορεί να ξετυλιχθεί, λοιπόν, όχι τόσο ως μια μορφή αθωότητας αλλά μάλλον ως δόση ειρωνείας.
Κι αυτό επειδή η γλώσσα της ζωγραφικής του Μπάμπη Πυλαρινού, τόσο προσωπική, ταλαντεύεται ανάμεσα στην τέχνη Ναΐφ και τις βυζαντινές εικόνες.

Η αφηγηματική ζωγραφική του Μπάμπη Πυλαρινού στρέφεται αποφασιστικά στον κόσμο των παιδιών, στη δική του παιδική ηλικία στο Ιόνιο, ή σε εκείνη που συνεχίζει να ζει σήμερα μέσα από τα δικά του παιδιά. Στα επαναλαμβανόμενα θέματα της αγάπης, του θανάτου, της φιλίας, της επικοινωνίας και της θείας κοινωνίας, της κοινότητας, το έργο του είναι μια “γιορτή της ζωής” και η χαρούμενη «αφέλειά» του, το ενδιαφέρον του για την παιδική ηλικία δεν μοιάζει τόσο με καταφύγιο αλλά με όπλο, μια μάχη, ενάντια σε έναν τύπο βίας της σημερινής κοινωνίας και στην απατηλή εικόνα ενός «χαμένου παραδείσου».
Δείτε το video με μουσική από το ντουέτο «Emelia», κιθάρα και μαντολίνο, Ντορίν Λασκαρίδου και τη Μαρία Παπάδη.


Η τεχνοκριτικός Marie Deparis-Yafil, έγραψε

Δελτίο τύπου

 «Παράδεισος Τώρα, Μοντέρνες Ιστορίες»
Από τις 6 έως τις 18 Μαρτίου 2012, η γκαλερί 59Rivoli υποδέχεται, στην καρδιά του Παρισιού, τον Έλληνα καλλιτέχνη Μπάμπη Πυλαρινό.
«Παράδεισος Τώρα»:Ο τίτλος της έκθεσης, αν και επιλέχθηκε μήνες πριν, λαμβάνει σήμερα μοναδικές διαστάσεις, καθώς κανείς δεν μπορεί πλέον να αγνοήσει το μέγεθος της οικονομικής και της πολιτικής καταστροφής στην Ελλάδα, που σηματοδότησε την αρχή μιας σοβαρότατης κρίσης σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επομένως επικαλούμαστε τον παράδεισο εδώ και τώρα; Αυτός ο τίτλος, που ακούγεται σαν προσταγή, μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε μια πολιτική απαίτηση, μια αξίωση, μια επείγουσα ανάγκη να συνεχίσουμε να πιστεύουμε ή ακόμα και στην επιθυμία να συνεχίσουμε να πιστεύουμε…
Γιατί όπως φαίνεται, έχουμε ελάχιστες μαρτυρίες για τον τρόπο ζωής των Ελλήνων, την καθημερινότητά τους, την άγνωστη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα τους. Ο Μπάμπης Πυλαρινός δεν είναι από τους καλλιτέχνες που ζουν απομονωμένοι σε ένα προνομιακό περιβάλλον. Ζει στην Αθήνα, στην καρδιά αυτού του κόσμου που μαστίζεται από την κρίση, και η καλλιτεχνική του ευαισθησία τον καθιστά χωρίς αμφιβολία έναν άνθρωπο των καιρών του. Πώς αντιδρά ένας Έλληνας καλλιτέχνης σε αυτήν τη στιγμή, σε αυτήν την πλέον αναγκαία αναζήτηση για έναν κόσμο άλλο, διαφορετικό; Το έργο του, μέσα στην απλότητα και την ευαισθησία του, μπορεί να ξετυλιχθεί, λοιπόν, όχι τόσο ως μια μορφή αθωότητας αλλά μάλλον ως δόση ειρωνείας.
Κι αυτό επειδή η γλώσσα της ζωγραφικής του Μπάμπη Πυλαρινού, τόσο προσωπική, ταλαντεύεται ανάμεσα στην τέχνη Ναΐφ και τις βυζαντινές εικόνες. Ένας καλλιτέχνης που αφιερώνει αρκετό από το χρόνο του για να κοσμεί τους τοίχους Ορθόδοξων εκκλησιών με τις αγιογραφίες του, αναμφίβολα εμπνέεται έντονα, τόσο στον τρόπο με τον οποίο μεταχειρίζεται τα θέματά του όσο και στην τεχνική του, από την παραδοσιακή βυζαντινή τέχνη. Αγιογράφος και συνάμα σύγχρονος καλλιτέχνης – παράδοξο; Όχι για τον Μπάμπη Πυλαρινό, που διαβεβαιώνει, και δικαίως, ότι τίποτα δεν μπορεί ποτέ να είναι εντελώς καινούργιο. Η ζωγραφική που εμπνέεται από τη βυζαντινή τέχνη είναι για εκείνον μια γλώσσα με την οποία μπορεί να εκφράσει τις καθημερινές του ανησυχίες, εξ’ ου και αυτή η «ασυμφωνία» ανάμεσα σε αυτήν την κάποτε κλασική στην καλλιτεχνική της σύνθεση ζωγραφική και που εδώ θα χαρακτηρίζαμε «ναΐφ» και στα θέματα των έργων του, στο ίδιο το περιεχόμενο της ζωγραφικής του.
Η αφηγηματική ζωγραφική του Μπάμπη Πυλαρινού στρέφεται αποφασιστικά στον κόσμο των παιδιών, στη δική του παιδική ηλικία στο Ιόνιο, ή σε εκείνη που συνεχίζει να ζει σήμερα μέσα από τα δικά του παιδιά. Στα επαναλαμβανόμενα θέματα της αγάπης, του θανάτου, της φιλίας, της επικοινωνίας και της θείας κοινωνίας, της κοινότητας, το έργο του είναι μια “γιορτή της ζωής” και η χαρούμενη «αφέλειά» του, το ενδιαφέρον του για την παιδική ηλικία δεν μοιάζει τόσο με καταφύγιο αλλά με όπλο, μια μάχη, ενάντια σε έναν τύπο βίας της σημερινής κοινωνίας και στην απατηλή εικόνα ενός «χαμένου παραδείσου».
Γεννημένος το 1966 στη Ζάκυνθο, στην Ελλάδα, ο Μπάμπης Πυλαρινός ξεκίνησε την καριέρα του ως ζωγράφος το 1993, έχοντας σπουδάσει Φυσική στην Πάτρα και Φωτογραφία στην Αθήνα. Η ιδιαίτερα προσωπική ζωγραφική του γλώσσα, με σημείο αναφοράς τόσο τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας όσο και το μύθο, έχει εντούτοις τις ρίζες της στην τέχνη Ναΐφ και τη Βυζαντινή αγιογραφία. Τα έργα του αποτελούν το θέμα τακτικών εκθέσεων στην Ελλάδα, και ειδικότερα στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται, στο ατελιέ του κοντά στην Ακρόπολη. Παράλληλα, κάνει τοιχογραφίες σε Ορθόδοξες εκκλησίες με την τεχνική της βυζαντινής αγιογραφίας (Άγιος Στέφανος Μεταμορφώσεως Αττικής, Αρχάγγελοι και Άγιος Νικόλαος Ιωαννίνων), την οποία χρησιμοποιεί εξίσου και στην προσωπική του δουλειά.
Εκτός από την έκθεση, συμμετέχει στη δημιουργία ενός δίγλωσσου βιβλίου με παραμύθια στα Γαλλικά και τα Ελληνικά, μια ιδέα που γεννήθηκε από τη συνάντηση του ζωγράφου με τη συγγραφέα Kristell Van Hove. Απλό αλλά γεμάτο ενθουσιασμό, το βιβλίο «Contes Modernes» (Μοντέρνες Ιστορίες) της Kristell Van Hove, εικονογραφημένο από τον Μπάμπη Πυλαρινό και προλογισμένο από την Marie Deparis-Yafil, «βαδίζει στα χνάρια της Ελλάδας του χτες και του σήμερα, της Ελλάδας που ζήσαμε, αισθανθήκαμε, σκεφτήκαμε, της Ελλάδας που μας διηγήθηκαν, που ονειρευτήκαμε, που μεταφράσαμε» (*Kristell Van Hove, 2011).
«Παράδεισος Τώρα, Μοντέρνες Ιστορίες» – Μπάμπης Πυλαρινός 59Rivoli – 59 rue de Rivoli, Paris 1er
Έκθεση: 6 έως 18 Μαρτίου 2012
Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 7 Μαρτίου, από τις 18:00
Κονσέρτο του ντουέτου «Emelia» – Σάββατο 10 Μαρτίου στις 18:00
Με αφορμή την έκθεσή του στη γκαλερί 59 Rivoli, ο Μπάμπης Πυλαρινός σάς προσκαλεί να ανακαλύψετε τη μουσική κληρονομιά της Ελλάδας με τη βοήθεια του ντουέτου «Emelia», κιθάρα και μαντολίνο, που αποτελείται από την Ντορίν Λασκαρίδου και τη Μαρία Παπάδη. Θα παρουσιαστούν παραδοσιακά μουσικά κομμάτια διασκευασμένα με μια σύγχρονη προσέγγιση (Κ. Τζωρτζινάκης και Δ. Φάμπας), έργα του συνθέτη Α. Κουνάδη, ένα μείγμα βυζαντινών, δυτικών και ανατολικών επιρροών, τυπικά της περιόδου του μεσοπολέμου, καθώς και έργα μεγάλων συνθετών του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα, από τον Χατζηδάκι ή τον Θεοδωράκη μέχρι τον Σπανό ή τον Μαυρουδή. Ένα ποιητικό και μουσικό ταξίδι που δεν πρέπει να χάσετε!
Marie Deparis-Yafil
Τεχνοκριτικός Παρίσι, Ιανουάριος 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.